A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

Mit Tegyünk ha Reptéri Utazás Során Sérült a Bőrönd?

Hogyan intézd a reptéri kártérítést bőrönd sérülés esetén?

Ne hagyd veszni több tízezer Forintodat! Jelentsd be a károd időben!
Egyik utazásunk során 10.000 Ft-ot kaptunk vissza mert leesett a bőrönd logója! 

Kezdjük azzal, hogy a repülőjegyünk árában minden esetben van poggyászbiztosítás.  A kérdés csak az, hogy amennyiben károsultak vagyunk, akkor ezt a kárt érvényesíttetjük az utaztató társasággal szemben, vagy nem.

Sajnos bármilyen bőröndöt választunk előfordulhat, hogy pakolás közben úgy ejtik több méteres magasságból a bőröndöt, hogy az sérül. Nem feltétlenül törik, de sérül (pl. a húzókája elferdül, kereke eltörik stb.). A March márka folyamatosan azon dolgozik, hogy a legextrémebb behatásoknak is ellenálljon a bőrönd. Most egy kicsit tekintsünk el a márkától és nézzük globálisan az ügyintézést.


1. Sérülés esetén a teendőink a következők:

Minden alkalommal, amikor megérkezünk célállomásunkra és begyűjtöttük poggyászainkat nézzük át, hogy nincs-e rajta sérülés (egyik utazásunk során 10.000 Ft-ot kaptunk vissza, mert leesett a bőrönd logója). Amennyiben találunk sérülést, úgy azonnal jelentsük azt be a repülőtéren és vetessünk fel hivatalos jegyzőkönyvet (PIR), e nélkül ugyanis minden további bizonyítási teher ránk hárul. Legtöbb esetben a tranzitban a poggyászátvételnél az elveszett poggyászok pultnál lehet ezt megtenni. Ettől függetlenül, ha a sérülés nem felismerhető érkezéskor (fóliázva volt és nem volt látható a törés, stb..), még mindig van egy kis időnk bejelenteni a kárt A bőrönd azonosító céduláját mindenképpen rakjuk el. 
A következő listában összeszedtük a kártérítés menetére vonatkozó információkat légitársaságonként. 

Wizz Air
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőköny felvétele
-amennyiben nem észlelhető érkezéskor a sérülés, úgy 7 napunk van a bejelentésre, amihez feltétlenül kell fénykép illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz:
Wizz Air sérült poggyász bejelentési oldala (hiányzó vagy sérült poggyász rész)

Ryan Air
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-jegyzőkönyv felvételt követően 7 napunk van a Ryan Air felé a kárigényt bejelenteni, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken tekinthetsz meg és és itt is teheted meg a bejelentésedet. 

-Ryan Air poggyasz bejelentési igény: https://baggageclaims.ryanair.com/?lg=HU 

-bejelentéskor kérik a sérült poggyász számláját ami eléggé irreális kérés egy esetlegesen 10 éves bőröndnél. Amennyiben a marchborond.hu-n  vásároltál, úgy szívesen küldünk számla másolatot.

Lufthansa
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, vagy éppen nem volt akkor még látható a sérülés akkor 7 napunk van a bejelentésre, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz:
https://www.lufthansa.com/us/en/baggage-irregularities

Emirates
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, akkor a helyi Emirates irodánál tehetjük ezt meg 7 napon belül,amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz:
-https://www.emirates.com/english/help/offices/?webview=true 


KLM
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen vagy egy helyi irodában, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz:
KLM sérült poggyász bejelentési oldala

Air France
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz:
Air France sérült poggyász bejelentési oldala

Delta 
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni kárt, akkor ezt nemzetközi utazás esetén 7 napon belül még megtehetjük, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken  találsz:
-Amerikai utazás esetén 24 órán belül kell bejelenteni a poggyász sérülését.
Delta sérült poggyász bejelentési oldala

easyJet
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz:,.
easyJet sérült poggyász bejelentési oldala

Eurowings
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz:   
Eurowings sérült poggyász bejelentési oldala

LOT
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz:  
LOT sérült poggyász bejelentési oldala

British Airways
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt  akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen. amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz: 
British Airways sérült poggyász bejelentési oldala

Turkish Airlines
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a  kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz: 
Turkish Airlines sérült poggyász bejelentési oldala

Austrian Airlines
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz: 
Austrian Airlines sérült poggyász bejelentési oldala

Austrian Airlines
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni a kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz: 
Austrian Airlines sérült poggyász bejelentési oldala

SAS
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz: 
SAS sérült poggyász info oldala

Swiss
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni kárt, akkor ezt 7 napon belül még megtehetjük e-mailen, amihez feltétlenül kell fénykép, illetve a bőrönd reptéri azonosító címkéje, ezen felül változó feltételek, amelyeket az alábbi linken pontosíthatsz: 
Swiss sérült poggyász bejelentési oldala

United 
-úti cél szerinti repülőtéren jegyzőkönyv felvétele
-amennyiben nem volt módunk a reptéren bejelenteni akkor ezt  nemzetközi utazás esetén 7 napon belül még megtehetjük e-mailen vagy az alábbi linken:
-Amerikai utazás esetén 24 órán belül kell bejelenteni a poggyász sérülését.
United sérült poggyász info oldala

Itt egy Delta-s infografika az ügyintézéssel kapcsolatban:

 
Ha további kérdéseid lennének, hívj minket!
Marchborond.hu